CommunityManagers.nl

Community Manager Appreciation Day

Vorig jaar op 25 januari, startte Jeremiah Owyang het initiatief ‘Community Manager Appreciation Day‘. Het is een uitnodiging om een dag in het jaar, de 4de maandag van januari, stil te staan en waardering uit te spreken voor alle Community Managers (en mensen die hetzelfde doen maar onder een andere titel vallen) die dagelijks energie steken in het verbeteren van klantbelevingen.

Een zeer goed initiatief!

Alhoewel de functie van Community Manager steeds bekender wordt en het aantal vacatures voor Community Managers aan het groeien is, komt het nog te vaak voor dat de Community Manager binnen een organisatie op een eilandje werkt. De functie zit nog erg in de pioneer fase en medewerkers weten vaak weinig over wat de Community Manager zoal uitvoert de hele dag.
Uitdagingen zoals een aanhoudende stroom van klagende klanten, een functie die 7 dagen per week toewijding vereist, verlies van privacy en, last but not least, de organisatie zelf die vaak nog niet gereed is om online klantcommunities serieus te nemen.

De rol van Community Manager is niet eenvoudig en vaak ondergewaardeerd. Gelukkig hebben we daar nu Community Manager Appreciation Day voor! Wat overigens niet betekent dat we de andere 264 dagen van het jaar de Community Manager maar gewoon kunnen vergeten!

Het is officieel de tweede editie van CMAD. Om de dag echt feestelijk te maken worden op verschillende locaties in bijvoorbeeld de VS, Londen maar ook in ons eigen landje meetups georganiseerd voor Community Managers en anderen die in hun werk direct betrokken zijn bij het optimaliseren van klantenservice. De CMNL groep heeft er zelfs een heuse ‘CMNL award’ aan verbonden! Deze award wordt op de 24ste uitgereikt aan de CMNL-er die zich, volgens de leden, het afgelopen jaar meer dan verdienstelijk heeft ingezet voor de CMNL groep.

Dus als je als klant een keer goed geholpen bent door een Community Manager, of je bent een collega/vriend/familielid van een Community Manager, gebruik deze dag dan om hem/haar eens in het zonnetje te zetten.

Ben je zelf een Community Manager wees je er dan van bewust dat je fantastisch bezig bent!

If you enjoyed this post, make sure you subscribe to my RSS feed!

Tags: , , , , ,